lördag 19 januari 2013

Formex - rapport

Igår var jag på Formex-mässan och kikade runt och gjorde en del inköp och kan konstatera att grönt, skira blomster och retro är det nya och att återbruk är senaste trend. Fint för mig som då kan bli recyclad ännu ett varv igen. Passar mig fint eftersom jag började dagen med att plocka med mig den ljuvligaste kastrull från Kockums från sopstationen när jag var där och lämnade in förpackningsmaterial att bli återbrukat. Vad jag menar är att jag hoppas att återbruk, hållbarhet och hänsyn till miljön för alla människor skall bli mer än en trend. Bevare mig den dag då slit-och-släng blir trend igen. Att återbruka, återvinna och spara på material, miljö och energi det gynnar oss alla i längden. Och det är lite fint ändå att trend- och modeorakel vill vara med och ge världen en knuff i rätt riktning!





Inga kommentarer: