måndag 19 april 2010

30 min om dagen...

Mammakroppen är av ett slitstarkt slag. Den har verkligen tjänat sitt syfte. Burit, fött, ammat och burit barn. Och jobbat hårt i vården har den också gjort. Vi är egentligen rätt goda vänner. Mammakroppen och jag. Nu börjar jag tänka på framtiden. Alla de år vi har kvar tillsammans innan det är dags att lägga sig med näsan i vädret. 30 minuter om dagen har jag bestämt mig för att investera i vår gemensamma framtid. Det är lite klurigt att få till med eget företagande och en stor familj. Men det ska gå. Vi får hjälpas åt och avsätta den lilla tid det krävs. 30 min om dagen...

2 kommentarer:

Maribella sa...

Strålande bra idé!
Du vet väl att man kan dela upp på 2X15 min? Och att man inte behöver svettas, bara bli lite varm och lite ansträngd i andningen.
Kram från en very soon to bee hälsocoach!

mammaxtre sa...

30 min om dagen är vad som gör skillnad. 30 min av ett dygn och ändå är det så svårt (för mig) att komma igång. 30 min om dagen den skall jag suga på. Tack för inspirationen.