tisdag 5 januari 2010

Nu är det klart!

Det tog emot. Men nu är det klart. Jag har slutligen flyttat syhörnan ner till butiken på stan. Till en början tog det emot. Det kändes det som ett alldeles för stort steg. Framåt eller kanske bakåt. Bakåt i tiden eftersom det var där jag började min yrkesbana. Med mina egna små symskiner på mörka kontor bakom scenen på olika fria teatrar för en himla herrans massa år sen. Sen har maskinerna flyttat hem. Barn har fötts. Utbildningar har slutförts. Nya barn har fötts. Yrkesbanan tog andra vägar. År har gått. Maskinerna har vilat många år. Jobbat ibland. Mer på sista tiden. Men nu är det tänkt att det ska ingå in konceptet. En barnbutik med ett eget syhörna. Mammagummans små filtväskor, tygdockor, lapptäcken och annat ska sys här i lilla kontoret på baksidan. För att få plats med lilla syhörnan fick vi flytta undan annat och rådda om och fixa nytt lite nytt. Nytt och helt ok. Och hur blev det hemma då? Tomt och ljust och rätt snyggt. Det ska nog gå bra. Lilla mammagumma, det kommer att bli bra. Men det tog faktiskt emot. Kändes till en början som ett alldeles för stort steg...

9 kommentarer:

metamorphosis sa...

Låter nästan lite som när man flyttar hemifrån för första gången, men du ska se att det kommer att gå bra!

(och vad trevligt med en så levande butik, där sakerna skapas på plats!)

Daniel sa...

Å ja. Det kommer att bli bra. Tro mej. Alltid vemodigt med förändringar.

millla sa...

Åh, vad fint du har det! Jag avundas dig nästan, du har verkligen gjort dig en egen liten vrå av världen.
Kram!

SiriR sa...

Jeg syns det høres kjempekoselig ut å kunne sitte i butikken å sy! Håper forandringen blir bra for deg:)

Katarina sa...

Vi kanske kan göra en deal ändå. men först står en virkat kofta på kö så du har lite tid att fundera. Det går ju inte att säga nej till någon som börjar gråta:) Men du vet att den är i barnstorlek va?

mammagumman sa...

Wow! Så jag kommer att kunna byta något mot en rävboa stickad av misskatka. Nu fick jag prestationsångest men jag ska ta mig i kragen och samla ihop mig till en deal. Tack Miss

mammagumman sa...

Wow! Så jag kommer att kunna byta något mot en rävboa stickad av misskatka. Nu fick jag prestationsångest men jag ska ta mig i kragen och samla ihop mig till en deal. Tack Miss

Ängla Miranda sa...

Underbart! Kreativiteten kommer att snurra i hela butiken!:-)

Toril sa...

Finfint kommer det att bli! Heja dej!
Å du...din guldlampa..to die for!
Kram