torsdag 7 januari 2010

Gissa vem som

Gissa vem som skaffat sig en ny kamera i alla fall då. Mammagumman förstås. Åter till nollpunkten åter igen. Bilden som illustrerar dagens inlägg i tagen med min älskade gamla Nikon FM och året var väl ca 1985 eller så. En Nikon FM var ett obligatorium för dåtidens konstnärligt lagda ungdomar. Dagens kamera är en Nikon D3000. Ett måste för dagens vuxna bloggare. Så nu är jag en av er. Vi som har systemkamera. Fast digital. Mitt alibi är inte att jag är shopoholiker. Utan nyttan för firmans räkning. Nu ska här fotas till webshopen så ögona blöder. Och så kanske ett och annat konstnärligt mästerverk med då och då. Vem vet...

5 kommentarer:

Magda.nu *En fjärt i rymden sa...

Digital systemkamera- vad kul! En sådan borde alla ha, även vi slackers utan butik ;-)

Ängla Miranda sa...

Hurra för dig och hurra för oss som får se resultatet av dina konstnärliga äventyr!

Daisy sa...

Bravo! Du kommer inte ångra dig.

toveb sa...

Vadå! Jag hade en Minolta X300 år 1985... ;-)
Numera har jag en Canon EOS, men det är väl likvärdigt Nikon.

metamorphosis sa...

Oh, en ny kamera är en härlig känsla...ffa om det är en systemkamera! Det går inte att komma ifrån det. Systemkameror ger en annan känsla i bilderna än kompaktkameror.
Du får passa på nu att njuuuuuta av känslan med en schyst kamera!