tisdag 3 januari 2012

Första kärleken

Jag har alltid älskat gamla saker. Först min farmors cigarettrökindränkta nipper. Mammas gamla kläder. Och allt som hör barndomen till. Sen blev det myrorna och loppisar och sen antikhandlare. Min första stora investering är den trearmade lampan på bilden. Jag blev kär i första ögonkastet. Reserverade lampan och fick sen ordna med finansieringen. Kommer inte ihåg hur men gissar att mamma fick lägga till lite på toppen. Eller inväntade jag studiebidraget? Jag kommer inte ihåg. Jag gick i alka fall på gymnasiet och lampan har följt mig vidare i livet. Flyttat många gånget. Varit ett signum för mitt hem. De senaste åren har den bott i KoKoBello men nu var det dags att få flytta hem igen. Lite av nöd för att vi saknade ljus. Men nu ser jag hur saknad den varit. Nya skärmar fick den i all hast. De passar ganska bra. Tycker jag!

Inga kommentarer: