lördag 31 december 2011

Att leva är att resa

Jag har också för avsikt att resa året som kommer. Jag har familj som driver kafé på en ö i Thailand. Jag är inspirerad av min cybervän Elisabeths resa till Indien. Finaste eva h har rest både hit och dit. Men jag har varit dålig på att ta mig iväg. Jag är lite sträng när det gäller koldioxidutsläpp för nöjes skull och jag har haft någon slags tanke att leva där jag står och att ta vara på den resa som själva livet är. Men nu känner jag att jag tänka mig tanken. Kanske det kanske. Vi får se!

2 kommentarer:

hjortronmyren sa...

hi hi hi underbart härligt med salt turkost varmt hav att hoppa i och fantastiska människor överallt ...badskor på alla ...batiktyger...citrongräs curry hem till nyrenoverade köket med minst en kolibrifågel tapet i gultturkosblågrön .....?
du kommer att aldrig vilja sluta resa...du får min kvot av utsläpp jag gör inte av med någonting knappt el ...kram å härlig resa önskar jag sen när det blir av

mammagumman sa...

Tack Eva! Lite uppmuntran kan behövas så vi kommer iväg! Det vackra kortet fick jag av en annan vän som var I Indien i en annan tid. Av dig fick jag underbara bilder på maskerade dansare från Bali ungefär samtidigt. Dit vill jag också resa :). Kram Anna