fredag 9 juli 2010

Desire

Min pappa var en historieberättare. Små sedelärande historier ur verkligen livet. Gärna med en liten knorr på slutet. Jag ska nu försöka återge en av de många historier jag hört om och om igen i livet.
"När min far var ung sommararbetade han i en sportbutik på en lite "finare" semesterort på västkusten. In i butiken kommer en dag en vän till familjen med dotter. Dottern cirkulerar runt i butiken och säger med gnällig röst: "Jag vill haaaaaaa nåt". Den ömme fadren tillika entreprenören med lite för mycket i plånboken frågar då vad hon vill ha. "Ett par ridbyxor meed skiiiiiinn på" säger då flickan som vi kan misstänka vara rätt bortskämd. Mycket riktigt fick hon också ett par ridbyxor med skinn på med sig ut ur butiken. "
Meningen med att berätta historien var nog att lära att bortskämd inte är bra. Men jag älskar att skämma bort mina barn. Med kärlek, tid, uppmärksamhet och en och annan tokig pryl. Den tokiga flugsvampslampan gick inte att motså. Lilla Malva blev som förhäxad. "Maja jampa!" tolkades av mammagumman som "Vill haaa den!". Och det fick hon!
KRaMaR FRåN MiG

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad jag letade efter, tack

mammagumman sa...

Väl bekomme! Kram Anna