torsdag 14 januari 2010

En bild säger mer än tusen ord!


Att bära sitt barn är det bästa man kan göra. I det som gud skapade nämligen min egen kropp och mina armar det är inte så dumt. Men sen kom människan på att använda olika sorters hjälpmedel att bära sin avkomma med. En tradition som fått stå tillbaka lite den senaste tiden (om man ser människans tid på jorden som en meter så vad motsvarar de sista hundra åren då?). Men tack och lov har detta att ta ungarna ur vagnarna och babysittrarna och babyskydden och allt vad det är och i stället bära sina små kära med enkla hjälpmedel kommit tillbaka. Och tack och lov hade jag turen att komma i kontakt med detta med min sista lilla plutta. Visst har jag burit de andra tre på många olika sätt men detta med bärsjal och ergonomisk bärsele är faktiskt helt outstanding. Man blir lite som en frireligiös på ett väckelsemöte. Orden stockar sig. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga för att föra fram alla mina känslor och tankar omkring detta fantastiska fenomen. Men det ordnade sig så fint ändå. För jag har ju Lollo. Och hon satte sin prägel på ett fint foto av en underbar liten bebis. Och se så fint det är. En bild säger mer än tusen ord. Se och njut!

4 kommentarer:

Alvehamn sa...

underbar bild!!

Toril sa...

Så fint...

toveb sa...

joop, man blir onekligen lite religiös... ;-)

Magda.nu *En fjärt i rymden sa...

Jättefint!

Angående bärandet så håller jag med toveb. Religiöst var namnet. Sekt ett annat...

SjalMagda