tisdag 4 februari 2014

Animal heart








Nina Persson har alltid inspirerat mig. Kanske inte Cardigans var precis min sorts musik. Men Nina har alltid haft något slags egensinnig bångstyrighet över sig. En slags konstnärlig integritet som känns befriande och vacker. Och nu kommer Nina med en skiva som jag lyssnar på hela dagen lång. Och så samarbetar hon med ljuvliga Jennie Ekström och resultatet blir några underbart unika tryck. Då går jag all in och har beställt ett att ha över arvesoffan i vårt vardagsrum. Och för den som är lite mer försiktig finns ju fina lilla katten som man kan köpa i min egen lilla butik. 

2 kommentarer:

Erika sa...

Men vad fint. Håller helt med dig om Nina Persson. Har du hört de TVÅ värvetavsnitten med henne? Underbart bra!

mammagumman sa...

Nej, de har jag missat. Bilden är här nu och så fin. Kram Anna