tisdag 17 september 2013

Hösten kan komma






I år är det otroligt varmt och skönt och ljust och soligt långt in i september. Men nu gulnar löven och faller ner. Hela söndagen ögnade vi åt att gallra träd och buskar i trädgården. Till hjälp hade vi goda vänner men det skall erkännas att så hårt kroppsarbete är jag inte van vid. Nu är jag trött i kroppen och det ljust och luftigt runt gården. Det regnade hela dagen igår och jag packar upp en massa härliga ullkläder i butiken. Hösten kan komma!

2 kommentarer:

Despinetta sa...

Ja visst har vi haft en het fantastisk sommar och höst! Det var vi verkligen värda efter förra sommarens fiasko och vårens alltför sena ankomst. Jag välkomnar också hösten nu och plockar fram mina favoritkängor för att putsa lite.

Kram, Mirja

mammagumman sa...

Ja! Och idag blir det Operan på TVn :). Kram Anna