söndag 19 maj 2013

Tantskåpet och vi







Jag har alltid gillat gamla grejor. Samlat och sparat. Från farmors avlagda pudervippor i svandun till skavda gamla grejor och annat som är bra att ha. Men jag vill så väldigt gärna göra fynd med. Få tag på det finaste så billigt som möjligt. Så jag har prissättningen klar i huvudet och försöker hålla mig till det. Och så plötsligt har vi sån tur att det där skåpet som jag drömt om dyker upp till rätt pris. Och vi fick köpa det. Tack vare att säljaren skrivit fel mått i annonsen. Det var typ dubbelt så stort som hon skrivit. Något som jag fattade direkt men många aspiranter före oss hade vänt i dörren när de sett det dubbelt så stora skåpet. Skåpet hade hon som sålde fått köpa efter granntanten som gått bort och nu när hon själv skulle flytta ville hon bara bli av med det. Lyckliga oss! 

2 kommentarer:

metamorphosis sa...

Vilken fantastiskt skåp! Och ni har samma memory-spel som jag hade när jag var liten (och som jag önskar att jag visste var det var)

Funderar på att köpa det som är illustrerat av Ingela P A, det ser ut att kunna vara en helt ok efterträdare. :)

mammagumman sa...

Jamen det är ju helt ljuvligt :) Kram Anna