söndag 3 mars 2013

Tillsammans

Nu har vi haft en veckas sportlov i fjällen. Tillsammans. Det är fint tycker jag. Att göra saker tillsammans. Om så bara sitta i en snödriva, eller kanske hellre i en liten grop man grävt själv och dricka choklad. Eller gå upp på fjället i strålande sol och blicka ut över mil efter mil av böljande berg och vara 8 år och veta att jag tog mig hit upp fast jag aldrig trodde jag kunde. Att titta på världen från en helt annan vy. Eller att göra den där turen när man är 18 istället för 8 och upptäcka att man plötsligt blivit stor och fått helt nya förmågor. Att åka ner för branten fast man inte riktigt törs eller att göra det med vilt övermod som bara en 4-åring kan. Eller att som jag, få göra allt detta och lite till tillsammans med mina fina ungar, mina systrar och deras ungar, det är fint det!


Inga kommentarer: