söndag 25 april 2010

Viktigt!


Tänk vad bra att de finns. Dessa fantastiska människor som enträget tränger sig på med obehagliga sanningar. Trots att de hamnar i blåsväder allt som oftast. Stefan Jarls film Underkastelsen handlar om kemisamhället. Om de 100 000-tals kemikalier vi vardagligen använder, vad vi har dom till, vad de gör med oss och vår hälsa. Kika gärna in på http://www.underkastelsen.se/ för mer information om filmen och vad du mer kan göra själv för att undvika direkt exponering av kemikalier. Läs mer om Underkastelsen på DN.se. En viktig film för oss alla medvetna välfärdsamhällesmedborgare. Tack Stefan!

3 kommentarer:

Ängla Miranda sa...

Ja, så enormt viktigt!! Jag ska försöka se filmen så snart jag kan.

metamorphosis sa...

Hörde lite om den på radion och den verkar otroligt intressant och viktig men jag kände mig genast skyldig för att jag fört vidare fettlösliga kemikaler till mina barn under graviditet och amning... :(

mammagumman sa...

Inte ska man känna sig skyldig. Vi som lever nu är skyldiga att ta vara på vår tid på bästa sätt och efter våra, för tillfället, kunskaper. Men visst är det obehagliga sanningar (om det nu är sant - vetenskapen brukar ju förändras över tid). Och för den som liksom jag är lagd åt det hypokondriska hållet blir det svårt att inte sväva iväg i oro över det ena och det andra. Men jag tror på att se "sanningen" i vitögat och sedan försöka förhålla sig till den. Kram Anna