måndag 15 mars 2010

Saker från förr

Jag har nog aldrig riktigt tänkt på det förut. Mitt hem är ett vintagehem. Har alltid älskat allt från förr. I min barndom tillbringade jag en massa tid hos min fantastiska farmor. Med hennes bäddjackor, pudervippor, gammaldagsa parfymer och handsydda sidenklänningar. Min farmor var en mycket tjusig dam. Min pappas mamma. I fredags var pappas begravning. Sorgligt och svårt. Men också lite fint mitt i allt det svåra. Helgen har varit både upp och ner. Tittade i fotoalbum med bilder från förr. Min pappas barndom. Min lilla pappa. Min barndom. Mina rötter bakåt i tiden. Mitt hem är fyllt med saker från förr. Från min barndom. Från mina föräldrars barndomshem. Söndagen ägnades åt kombinerad städning och omfixning hos småflickorna. Skåpet är min farfars. Stringisarna min mormor och morfars. Sänglampan likaså. Dockskåpet kommer från mamma. Stora nallen är min. Saker från förr.

2 kommentarer:

SiriR sa...

Åh, så masse fint, og så fint du skriver og saker fra før:)

Leit å høre om bestemoren din, men godt at du har mange gode minner:)

metamorphosis sa...

Begravningar är aldrig roliga, men minnena får ju som tur är leva vidare!
Tror de är viktiga, minnena, och jag är övertygad om att vi alla mår bra av att ha saker från förr omkring oss...