onsdag 24 februari 2010

Mammagumman pysslar igen

Det har inte funnits varken tid eller ork. Men lite vid sidan om har det pysslats så smått. Efter helgens utflykt kom inspirationen och orken och också tiden. Eller så gav jag mig tid. Och så blev en docka i alla fall färdig. Mycket nöjd är jag med tyget till kläderna som är ekologisk plysch som jag hittade på Syfestivalen. Håret är från höstens festival och faktiskt av silke. Väldigt rufsigt och busigt och ligger inte alls på plats. Men här är hon i alla fall. En lite blyg viol.

5 kommentarer:

Toril sa...

Vilken söt docka...vad du kan!:) Heja dej

Anonym sa...

men åh så fin! hur gör man sådana egentligen? vad är det för tyg till ansiktet och kroppen? kan man ta gamla strumpor?
jag håller på och syr gosedjur ur sagoböckerna om grodan max. det är svårt, men är kul! Kram

Magda.nu *En fjärt i rymden sa...

Åh så söt! Och vilken fin klänning hon har! Sån skulle jag också vilja ha!

Julia sa...

Duktig du är. Är det en Viola kanske?

m.k.b. sa...

Åh, så himla fin. Mysiga vackra kläder också. Sån stil som jag kallar för antropologklädstil :) Alla våra föreläsare klär sig så :D