onsdag 27 januari 2010

Lagen om alltings djävlighet

Jag har ju antytt det tidigare. Att tekniken inte riktigt velat samma som jag. Det handlar om allt möjligt som inte alls fungerat som det ska i varuhuset. Först fick jag vänta i evigheter på kassaapparat. Sen kom den. Sen fick jag vänta i evigheter på kortläsare. Sen kom den och det var fel sort. Analog i stället för digiatal. Sen kom rätt sort men då dog internet. Så i en och en halv veckas tid har jag ringt och ringt och ringt och ringt och ringt och försökt få allt detta fixat. Och nu är allt på plats. Som om inget har hänt. Och flitens lampa har lyst. Och så har poletten trillat ner och så har jag och äldsta sonen fixat med hemsida och webshop och allt sånt som skall till. Jag är så stolt att vi löste alla knutarna. Och tacksam över den support jag fått av mer kunniga personer. Och voila - en ny hemsida! Typ min åttifjärde efter det att jag startade butiken. Och dom blir bara bättre och bättre, om ni frågar mig. Tack och lov kan jag nu lämna detta bakom mig och ägna mig åt andra nöjen. Lovely!

5 kommentarer:

Vildängel sa...

Usch och fy för tekniskt strul!
Nya hemsidan = finfin
och byxorna var superfina, blev genast både Vides och mina favoriter - Tusen tack!

Ängla Miranda sa...

Har förstått att du haft fullt upp i butiken och allt. Tänk att tekniken när den funkar är fantastisk och hjälpsam, men när det strular längtar man tillbaka till en tid då allting inte var så krångligt! Kram och grattis till en jättehärlig ny hemsida!

Toril sa...

Härligt att det löste sig å att ditt arbete går framåt!
Ha en fin helg å kram

Daisy sa...

Efter regn kommer solsken, är det inte så man säger? Du klarade av pärsen, grattis!

mammagumman sa...

Tack för uppmuntrande ord. Det värmer verkligen. Kram Anna