torsdag 29 oktober 2009

Växlingar

Året som går. Fester högtider och växlingar. Snart Allhelgonahelgen. Förra året var allt så tungt. I år känns det lättare. Lättaste hösten sen den stora olyckan. Så skönt att känna att man kan lämna tungsinnet bakom sig och gå vidare. Även om hösten. Sent i oktober. Snart i november. Har massa planer för framtiden. Om det blir som jag hoppas kommer snart en stor förändring. Jag jobbar på det. Jag vill och jag hoppas. Ja, jag jobbar för det. Varenda dag just nu faktiskt. Sent i oktober. Snart november och sen december...... det är så spännande. Mer om detta blir det senare. Idag njuter jag att det är ljust. Och klart! Och att lysande utsikter hägrar!

6 kommentarer:

Agata sa...

Förändringar är nyttiga. Särskilt de som tvingar ut en från bekvämlighetszonen.
Du har fått en utmärkelse på min blogg!

Daisy sa...

Jag vet inte vad som hände er och har inget med det att göra, men jag är glad över att läsa att det känns lite bättre.

mammagumman sa...

Tack! Och tack!

liten krubba sa...

kram!

Ängla Miranda sa...

Den här helgen är gott att den finns och den behövs. För eftertanke och reflektion, för att sända tankar till dem som gått före oss och som man vill komma ihåg. Tid för tårar och tid för glada minnen. Vad det än är för hemskt ni gått igenom, för det förstår jag att det är, är det fint att det känns lättare just nu. Jag ser mycket fram emot att få läsa om era förändringens vindar som blåser! Varm kram till dig!

metamorphosis sa...

Vet inte vad som hände då, men det är skönt att känna hur livet faktiskt bli lättare, gladare igen, även om minnena, spåren aldrig lämnar ens hjärta...